ON LINE KNJIŽARA

15. 3. 2017.

PRIJATELJ, ŠTA TO BEŠE ?

Ja sam od one vrste ljudi kojima su međuljudski odnosi na prvom mestu. Ljubav, porodica, prijatelji, to su sfere od kojih zavisi moja sreća. Volela bih da mi neko pametan kaže, da me posavetuje s razumevanjem, bez vredjanja, u čemu grešim, kakvom to negativnom energijom nesvesno zračim uprkos mojim najboljim namerama, posvećenosti, trudu, kad od moje sreće nema ni S.

Čovek može imati mnogo poznanika i to su ljudi koji ti lajkuju profilnu sliku na društvenoj mreži ili na ulici klimnu glavom. Može imati nekoliko drugova, to su ljudi s kojima ideš na proslave, kulturna ili sportska dešavanja, koji te hvale i podržavaju kad čuju za tvoj uspeh. Čovek može imati jednog prijatelja u jednom životnom dobu. Da, samo jednog, iskrenog, pravog prijatelja, jednog, ali vrednog. Pravi prijatelj zna tvoje tajne. Jedino ta osoba zna i ti si jedina osoba koja zna tajne prijatelja! Pravi prijatelj zna tvoje mane, ali mu ne smetaju. Zna tvoje slabe tačke, ali ih ne zloupotrebljava. Uvek je tu za tebe, ali ne rečima, već glavom i bradom, da sluša, da podmetne ledja ako treba, da te brani ali i da ti ukaže povremeno na grešku. Pravi prijatelj ne čeka da mu se prvi javiš jer se isuviše brine za tebe. PRAVI PRIJATELJ JE VERAN. Je li sve kako treba u našem odnosu, pa zašto tražiti hleba preko pogače, zašto tražiti bolje? Ko je svačiji, taj je ničiji! Neiskren je i ne može svima podjednako da se posveti.

Frustrira me činjenica da ponekad budem tako blizu, a tako daleko onoga što tražim. Pronađem osobu koju, na prvom mestu, cenim zbog njenih ličnih vrlina, a onda zbog pažnje, saosećanja i zajedničkih interesovanja i stavova. Takva osoba postaje moj centar sveta, jer je za mene posebna i ne krijem to. Nažalost, pošto činjenice i dela govore više od reči, ubrzo uvidim da mi "ljubav nije uzvraćena". Ne mora da bude, naravno da nije obavezno! Ali čemu obmane onda? Nemoj mi reći da ti najviše odgovaram, a sa drugima provoditi vreme. Nemoj me zvati najboljom drugaricom i pored mene imati još 5 najboljih drugarica. To je detinajsto i nemoguće. Nemoj se izgovarati obavezama samo kad mene treba da vidiš, a zapravo svaki čas sa drugima izlaziš. Nemoj me lagati da se brineš za mene, ako čekaš da me neraspoloženje prodje umesto da me oraspoložiš. Nemoj komentarisati da sam u pravu kad govorim o neiskrenosti, kad pišem o lažnim drugarstvima. Poverovaću da se razumemo. Ne razumemo se, jer posle toga ti i dalje biraš druge, površne, one sa dubljim džepom, pune života, pune optimizma kojim hoćeš da se hraniš. Moja istina ne prija, suviše je gorka.

Pomoćiću ti ja i kad mi nisi pravi prijatelj. Moja potreba za dobrotom nije u korelaciji sa egom. Pomoćiću i svojski se potruditi da pronađem najpovoljnije rešenje za tebe, ako mi neka od tih tvojih najboljih ne uskoči preko reda i ne preduhitri me! Ako ne budem morala da otkazujem dogovore vezane za uslugu koju tebi činim zbog tvog iznenadnog hira. Ma šta pričam, pomoćiću ti i kad me izmanipulišeš, ne znam ja drugačije...

TRAGIKOMIKA DRUGARSTVA
Kad veći deo života provedeš sam,
Kad bolji deo života provedeš sam,
Setiš se da sam se rodiš i umireš sam.
Kad željan pažnje,tužnu istinu shvatiš,
Ne vredi da patiš,praznu slamu mlatiš...
Odgovor ne tražiš više.
Kad veći deo života za tudju sreću živiš,
Kad bolji deo života za sve sebe kriviš,
A ne po pravdi, već silom prilika.
Bezvoljan tako ni glasa nemaš više,
Iz očiju iskre isteku k`o kiše.
Znaš da nisi dete, mati da ih briše.
A gledaš ljude, možda nisi čovek,
Zajedno svuda, zajedno dovek`,
Dovoljni sebi, nedostižni tebi...
Zašto te se sete samo po potrebi?
Kad ćeš na nekog da ostaviš trag,
Da nekom budeš posebno drag?
 Znaš da im nisi po modi kroj,
Zato si svima prekomeran broj.
Dobar da tešiš, al pazi šta radiš-
Utehu ne traži,jer odmah daviš.
Poverenje, vernost, gle čime se baviš!
Ko si sad ti, zar smeš se javiš?
Ne znaš da se hvališ, ni cirkus da praviš,
A tražiš društvo, da se uglaviš!
S problemima ne prilazi, brale,
Prelazno je, kažu ti bez šale.
Mora da te sreća prespavala,
Gde si bio kad se drugarstva davala?
                     ...
Nastavljam tako sama putem na kome nigde nikog nema. Kao da je Draga koja je mogla nekome u stvarnom životu značiti ostala u davnoj prošlosti... Ja sam Draga, prijatelj bez prijatelja.

Нема коментара:

Постави коментар

POPULIARTI, umeće naroda

Dragi prijatelji, Dozvolite da se predstavimo. Prenosim vam predivne utiske sa prvog upisa u udruženje kreativaca POPULIARTI. Udruženje je...